Bouwen aan jouw bedrijf: vergeet je merk niet

Gepubliceerd op: 29 januari 2021

merkJe wilt bouwen aan jouw bedrijf, maar hoe zorg je ervoor dat klanten je daaraan gaan herkennen? En terugkomen voor de kwaliteit die je levert, de service die je biedt of de unieke oplossingen waarom je bekend staat? Bouw aan jouw bedrijf en vergeet daarbij ook je merk niet. Iets waar ik je als businesscoach goed bij kan helpen. Bijvoorbeeld door specifieke momenten in te plannen, waarop je werkt aan jouw merk. Of om in eerste instantie vast te stellen waar jouw merk eigenlijk voor staat. Wie het is en wat dat merk doet in verschillende situaties. Zodat je jouw communicatie naar buiten toe daar op af kunt stemmen.

Wat is jouw merk?

Wat is jouw merk eigenlijk? Een belangrijke eerste vraag, waar niet iedere ondernemer een duidelijk antwoord op heeft. Het is belangrijk om vast te stellen waar je graag voor wilt staan. En wat anderen van je moeten onthouden op het moment dat ze klant worden. Bedenk je wat je wilt uitstralen en hoe je graag wilt dat anderen het over jou product zouden hebben. Als startpunt, om verder te werken aan de manier waarop je dat gaat overbrengen. Door regelmatig te werken aan jouw merk, zoals je ook bouwt aan jouw bedrijf. Met de juiste uitstraling en aandacht voor het imago dat je opbouwt, door het terug te laten komen in alles wat je doet.

Bouwen aan jouw bedrijf en merk

Zet je een stapje extra voor nieuwe klanten, lever je de documenten altijd netjes opgemaakt aan en factureer je op een relaxte of juist heel strikte manier? De wijze waarop je werkt in jouw bedrijf bepaalt voor een groot deel werk merk je opbouwt. En hoe communiceer je op sociale media, wat zet je op de website en welk type afbeeldingen of foto’s gebruik je daarbij? Bij iedere stap waarmee je bouwt aan jouw bedrijf is het belangrijk om na te denken over de invloed daarvan op jouw merk. Om het imago steeds verder te versterken, door het terug te laten komen in alles wat je doet. Let op: werk je alleen in jouw bedrijf? Jouw merk is waarschijnlijk een verlengstuk van jezelf. Zorg ervoor dat je dit overeind kunt houden als je medewerkers aanneemt, door ze duidelijk te briefen over de manier waarop je zaken doet en naar buiten toe communiceert.

Samen met een businesscoach

Benieuwd wat er komt kijken bij het opbouwen van een bedrijf en het ontwikkelen van het merk zoals je dat graag wilt presenteren? Daar ga ik als businesscoach graag met je mee aan de slag. Om jouw merk zo stevig mogelijk neer te zetten. En dat samen met jouw bedrijf te ontwikkelen. Zodat klanten je daaraan zullen herkennen. En belangrijker nog, dat klanten er daadwerkelijk bij je voor terug gaan komen. Bouwen aan jouw bedrijf en je merk ontwikkelen? Ik kom graag met je in contact. Voor een vrijblijvend persoonlijk inspiratiegesprek, zodat je zelf kunt ontdekken wat ik voor je kan betekenen. Of neem contact met me op en stel je vragen, ik hoor graag van je.

Heb je vragen?