Businesscoaching
Natasha heeft al een aantal jaren haar eigen bedrijf. Ze is een goede professional met diverse specialismen. Tijdens een netwerk event ontmoette ik haar en ze vertelde me dat ze op een kruispunt in haar bedrijf stond en even niet wist hoe ze verder moest.
Natasha had af en toe twijfels en vragen, zoals:
- Hoe kan ik mij onderscheiden ten opzichte van mijn concurrenten?
- Welke keuze maak ik? Specialiseren of differentiëren?
- Hoe krijg ik meer omzet?
- Durf ik mijn prijzen te vragen?
Kortom, wat mij betreft goede coach vragen om haar te begeleiden in een businesscoaching traject.
Natasha kende zichzelf redelijk goed. Ze weet dat ze het anderen graag naar de zin maakt, en zichzelf daarbij vergeet. Oftewel veel please gedrag vertoont. Ook weet ze dat ze niet wil falen en dan alles uit de kast haalt om dat te voorkomen. Zo ook durfde ze geen hogere prijzen te vragen in verband met de kans op afwijzingen.
Haar gedrag maakte haar rusteloos, het maakte dat ze niet lekker in haar vel zat, want het leverde totaal geen energie op.
In het businesscoachtraject zijn we aan de slag gegaan met haar eigen waarde (het Goud) en dus ook of ze het allemaal waard is. De bewustwording van haar patronen gaven haar inzicht en zo kon ze stappen zetten om te veranderen.
Daarnaast zijn natuurlijk ook onderwerpen als keuzes maken, doelen vaststellen, doelgroep bepalen e.d. ook aan de orde gekomen.
Het werd een mooi en succesvol traject en Natasha schrijft zelf over dit traject de volgende recensie:
“Margreet heeft mij door middel van inzicht weer geholpen aan uitzicht. Ze komt snel tot de kern van de zaak: door het analyseren van mijn uitspraken en daar de kernwoorden uit te halen, maakte zij me duidelijk hoe ik naar mezelf kijk en dat ik meer respect mag hebben voor mezelf. De nieuwe inzichten met betrekking tot mijn focus, zorgen ervoor dat ik mij nu rustiger voel en meer op mezelf vertrouw.”
Elk businesscoachtraject is anders en dus maatwerk. Het wordt afgestemd op jouw vraag en behoefte. Wil je steviger staan en meer uit je onderneming én leven halen, neem contact op voor een kennismaking.