We werken thuis, dus komen niemand tegen bij de koffieautomaat. En werkte je als zelfstandige in co-working spaces of op andere plekken waar je met ondernemers kon sparren? Dan kan het best lastig zijn om in tijdens van coronacrisis gezien en gehoord te blijven.
Tijdens het thuis werken wordt je wereld ongemerkt een stuk kleiner. Dat gaat een tijdje goed, totdat anderen je uit het oog verliezen. Hoe zorg jij ervoor dat je toch gezien en gehoord blijft worden, zodat je ook over een tijdje voldoende verbonden blijft met de rest van jouw netwerk?
Gezien en gehoord worden: 3 handige tips
Het is altijd een goed idee om regelmatig van je te laten horen. Tijdens de coronacrisis is die noodzaak alleen maar groter geworden, omdat je thuis werkt en je wereld daar ongemerkt heel klein van kan worden. Met deze drie tips blijf je voldoende aandacht trekken:
- Schrijf het van je af
Heb je al een blog? Maak er gebruik van of grijp dit aan als moment om ermee te starten. Schrijf van je af wat je meemaakt, ook als dat betekent dat je deelt dat het soms best lastig is. - Deel het via de sociale media
Ben je niet zo’n schrijver, maar heb je wel de behoefte om te delen waar je aan werkt? De sociale media zijn dan goed geschikt. Vertel het in foto’s op Instagram, deel het met korte updates op Facebook of wijd uit over je werkzaamheden op LinkedIn. - Vraag wat anderen bezighoudt
En vind je het lastig om uit jezelf te vertellen waar je aan werkt of wat je aan het doen bent? Geen probleem, vraag het dan anderen. Je zal merken dat je leuke gesprekken voert, waarin je automatisch de kans krijgt om ook jouw verhaal te vertellen.
Bouw aan de zichtbaarheid van jouw business en van jezelf
Juist nu we meer thuis werken is het belangrijk om ook de blik naar buiten scherp te houden. Het is een van de manieren waarop ik je als businesscoach en TOPcoach kan helpen om jezelf en jouw bedrijf verder te ontwikkelen. Het zorgt ervoor dat je gezien en gehoord blijft worden, zowel door klanten als door anderen die je graag volgen. Het is de eerste stap naar bijvoorbeeld nieuwe klanten, die je na verloop van tijd gaan herkennen om wat je doet en de visie die je volgt.
Wil jij je iedere dag ontwikkelen? Ik kom graag met je in contact. Voor een vrijblijvend persoonlijk inspiratiegesprek, zodat je zelf kunt ontdekken wat ik voor je kan betekenen. Of neem contact met me op en stel je vragen, ik hoor graag van je.