Succesvoller in het sollicitatiegesprek: 3 tips voor online marketeers

Gepubliceerd op: 13 december 2018

sollicitatiespecialistSolliciteren is voor de één een leuke kans om zichzelf te presenteren, terwijl de ander in de schulp kruipt en niet goed weet hoe daar uit te komen. Onder andere online marketeers moeten veel uit de kast halen om een goede indruk te maken. Onlangs zette ik al een aantal sollicitatietrends op een rij, om succesvoller te zijn tijdens het solliciteren. Deze keer denk ik met je mee over de sollicitatie als een online marketeer. Hoe zorg je ervoor dat jij eruit springt om kans te maken op de functie?

Maak het persoonlijk

Ik weet als sollicitatiespecialist dat het essentieel is om het persoonlijk te maken. Dat geldt in het algemeen, maar in het bijzonder voor online marketeers die een belangrijke mate van creativiteit zullen moeten laten zien. Laat zien hoe jij denkt over online marketing, hoe jij jezelf wilt ontwikkelen en hoe je sterke punten ook in je privéleven en andere momenten goed blijken. Zo maak je het persoonlijk, én kun je laten zien wat jij in huis hebt.

Presenteer je ook online

Een online marketeer kan niet zonder sterke online presentatie. Zorg ervoor dat je op LinkedIn een gelikt profiel hebt staan en denk na over een eigen website. Met name als je grafisch sterk bent is dat een goed idee om een professionele indruk te maken. Tip: Google jezelf eens, wat kom je tegen? Scherm de sociale profielen af waarvan je liever niet ziet dat een potentiële werkgever je daar alvast uitgebreid kan screenen.

Haal belangrijke online certificaten

Online marketeers zijn er veel, dus je zal iets bijzonders moeten doen om indruk te kunnen maken. Zorg er daarnaast voor dat je in ieder geval de belangrijke certificaten hebt, zodat je daarop niet kunt afvallen. Haal bijvoorbeeld certificaten in de Google Academy for Ads of kijk naar Facebook Blueprint. De certificaten zijn over het algemeen redelijk makkelijk te halen. Eenmaal in het bezit kun jij jezelf makkelijker presenteren als een allround marketeer met zowel de kennis als ervaring die er nodig is om de functie op een goede manier te kunnen vervullen.

Sollicitatiespecialist: samen aan de slag

Benieuwd naar meer tips over hoe je een sollicitatie het best kunt aanpakken of zoek je naar slimme adviezen voor een andere branche? Ik ben actief als sollicitatiespecialist, waardoor ik daarover goed met je mee kan denken. Neem contact met me op, dan vertel ik je graag meer over hoe ik werk, wat ik voor je kan betekenen en hoe ik dat voor anderen doe.

Heb je vragen?